Luxus hotelek, éttermek és autók. Életünk során rengeteg luxuscikkel és- márkával találkozunk, de pontosan mi is az, ami ezeket a termékeket luxussá teszi?
A szó maga fényűzést, pompát jelent, ebből pedig egyenesen következik, hogy a luxuscikkek magukban hordoznak olyan külső jegyeket, amelyek ezt az extra stílust képviselik. A megjelenés már a termék vagy a szolgáltatás kiválasztásánál sokat nyom a latba, hiszen a vásárló véleményét erőteljesen befolyásolja a látvány. Így rendkívül fontos, hogy olyan környezetet teremtsünk - legyen szó egy hotelről, egy autószalonról vagy akár egy szépségklinikáról -, ahol a vendég már a belépés pillanatában érzi, hogy exkluzív szolgáltatásban lesz része.
A luxus azonban nem csak a külsőségekben nyilvánul meg. Azok a vásárlók, akik ilyen márkák mellett teszik le voksukat, ők elvárják, hogy a bánásmód is kivételes legyen velük szemben. Minél szorosabb a márka és a vásárló közti kapcsolat, annál erősebb az exkluzivitás érzése is. Ezt kívánják erősíteni például a klubtagságok, amelyek a márkán belül is még magasabb szintre emelik az adott ügyfelet. Gyakori a “család” kifejezésének használata is - például a Hilton szállodalánc VIP tagjainak körében -, amely nem csak a bizalom érzését erősíti, hanem azt is tudatja az ügyféllel, hogy a márka visszavárja őt.
Az EverDerm Klinika 2019-es nyitása óta azért is válhatott Budapest egyik legnevesebb luxus szépségszalonjává, mert az exkluzív környezet mellett képesek voltak megteremteni azt a páratlan életérzést, melynek köszönhetően a vendégek szeretnek és akarnak is visszatérni a klinikára. Az ott dolgozó specialisták nem csak szakértelemmel, hanem megértéssel és barátsággal fordulnak a vendégek felé, és természetesen egymás felé is. A Klinika vezetői 5 pontban fogalmazták meg, hogy szerintük mik azok az ismérvek, amelyek luxussá tesznek egy márkát, az ő esetükben éppen egy szépségszalont.
- Ügyfélközpontúság, amely azt jelenti, hogy valóban a vendég az első, elégedettsége pedig minden dolgozó legfőbb célja.
- Őszinteség, ami abban mutatkozik meg, hogy a dolgozók nyíltan beszélnek az adott márkáról, termékről vagy szolgáltatásról, azok ellenjavallataival és esetleges negatívumaival együtt.
- Az ügyfelek bizalma mindennél fontosabb, amit leginkább edukációval lehet elnyerni és megtartani. Ha a vásárló is átlátja és megérti a termék vagy a szolgáltatás milyenségét, úgy a kommunikáció is könnyebbé válik az ügyfél és a dolgozó között.
- Rendkívül fontos a kényelem, és az, hogy a vásárlás vagy a szolgáltatás igénybevétele közben az ügyfelek boldog pillanatokat éljenek át.
- A diszkréció mindenek felett a legfontosabb. Bármilyen kéréssel vagy problémával is fordulnak a dolgozókhoz, a vásárlók minden szempontból biztonságban kell, hogy érezzék magukat. Legyen szó a termékről, a szolgáltatásról, vagy adott helyzetben akár magánjellegű információról, ami a dolgozó és az ügyfél között elhangzik, az köztük is kell, hogy maradjon.